Võimas lõpp ralliaastale 12. October vadim.albrant
Järjekorras 54. Saaremaa ralli toimus 8.-9. oktoobril, nagu ikka Saaremaa teedel. Legendaarseks saanud ralli on iga-aastane võimas kogemus nii sõitjatele, meeskondadele kui ka pealtvaatajatele.
Starti tuli üle 130-ne erineva sõiduki ning seal hulgas oli ka meie kooli logo kindlalt näitamas mitte 3 ekipaaži, vaid lausa 4.
Erinevus rikastab! Eestis pole mitte ühtegi spetsiaalset asfaltil sõidetavat rallit toimunud, kuid Saaremaa ralli esimene päev just seda oli, kui sõideti üle 90% trassist asfaltteel. See aga oli nii mõnelegi komistuskiviks, sest võitja on see, kes ralli lõpetab.
EMV 5 arvestuses sõitvad Paavel/Ehrbach olid meie 4st ekipaažist ühed kiiremad, kuid seekord ei aidanud miski selle katkestamise vastu. Kui esimesel katsel tundus hoog olevat vaata, et isegi liiga hea. Võib-olla isegi, et liialt optimistlik, siis teise katse stardis kahjuks purunes kardaan. Hilisemal vaatlusel selgus, et ka kere poolelt on asjad katki ning kohapeal parandamatud.
EMV 7 klassis oli meil väljas lausa 2 ekipaaži. Tükk aega oleme üritanud ja ehitanud, kuid nüüdseks said Saaremaale sõita taaskord Ford Escort RS2000 juhtideks Janar Lehtniit ning Paavo Pajuväli. Läbi raskuste sinnamaani jõudmine tekitab nii mõnelegi kõrvalolijale küsimusi. Kuid mis saab olla magusam, kui tulla ka ralli lõpuni, kuid nagu võidusõidus ikka, jääb alati üks päev puudu. Meestel algas päev mitte just nii tempokalt kui loodeti, sest mootor ei töötanud just nii, nagu vaja oleks. Päeva lõpuks olid mehed alles 12ndal kohal.
Hommikune Kaugatoma katse - mehhaanikud olid öö otsa vaeva näinud, et Ford stardiks täisvõimsusel ja ta tegigi seda. Laupäeva hommikul kohe katse 4-s aeg omas klassis ja jätkati sama tempoga õhtuni välja. Vahepealne hoolduspaus tõi kaasa ainult rehvivahetuse. Ehk siis oma klassi 4-s koht peale aastast pausi.
Meie AT-20 õpilane Joonas Palmisto ja tema kaardilugeja Marko Randma proovisid rahulikult alustada, aga nagu ikka läks aia taha ja läks sõna otseses mõttes. Nagu öeldakse, et iga kilomeetrise katse peale on kaks kilomeetrit kiviaeda ja ühe leidis üles ka Joonas, tagajärjeks kõver roolivarras. Hommikul aga starditi tänu mehhaanikute tublile tööle ning üsna tempokalt, noppides Janari kõrval ka veidi kiiremaid aegu. Kuna ekipaaž jätkas super rally süsteemis, jäi nende koht omas klassis 10-s. Olgu öeldud, et stardis oli EMV7 klassis 20.
Ja meie viimane tegelane on sel aastal teinud hullumeelset sõitu, võtnud poodiume ja katkestanud. EMV 8ndas klassis startis Patrick Juhe koos kaardilugeja Rauno Orupõlluga, kindel siht silme ees ning parem jalg kõvasti sirge. Läbi raskuste võiks öelda, sest juhtus ju samamoodi, nagu teistel. Aga igal katselt võtta poodiumi aega, toob ka lõpptulemusena poodiumi koha ehk siis poistel Saaremaalt väga tubli teine koht.
Tõnu Taalimäe
Starti tuli üle 130-ne erineva sõiduki ning seal hulgas oli ka meie kooli logo kindlalt näitamas mitte 3 ekipaaži, vaid lausa 4.
Erinevus rikastab! Eestis pole mitte ühtegi spetsiaalset asfaltil sõidetavat rallit toimunud, kuid Saaremaa ralli esimene päev just seda oli, kui sõideti üle 90% trassist asfaltteel. See aga oli nii mõnelegi komistuskiviks, sest võitja on see, kes ralli lõpetab.
EMV 5 arvestuses sõitvad Paavel/Ehrbach olid meie 4st ekipaažist ühed kiiremad, kuid seekord ei aidanud miski selle katkestamise vastu. Kui esimesel katsel tundus hoog olevat vaata, et isegi liiga hea. Võib-olla isegi, et liialt optimistlik, siis teise katse stardis kahjuks purunes kardaan. Hilisemal vaatlusel selgus, et ka kere poolelt on asjad katki ning kohapeal parandamatud.
EMV 7 klassis oli meil väljas lausa 2 ekipaaži. Tükk aega oleme üritanud ja ehitanud, kuid nüüdseks said Saaremaale sõita taaskord Ford Escort RS2000 juhtideks Janar Lehtniit ning Paavo Pajuväli. Läbi raskuste sinnamaani jõudmine tekitab nii mõnelegi kõrvalolijale küsimusi. Kuid mis saab olla magusam, kui tulla ka ralli lõpuni, kuid nagu võidusõidus ikka, jääb alati üks päev puudu. Meestel algas päev mitte just nii tempokalt kui loodeti, sest mootor ei töötanud just nii, nagu vaja oleks. Päeva lõpuks olid mehed alles 12ndal kohal.
Hommikune Kaugatoma katse - mehhaanikud olid öö otsa vaeva näinud, et Ford stardiks täisvõimsusel ja ta tegigi seda. Laupäeva hommikul kohe katse 4-s aeg omas klassis ja jätkati sama tempoga õhtuni välja. Vahepealne hoolduspaus tõi kaasa ainult rehvivahetuse. Ehk siis oma klassi 4-s koht peale aastast pausi.
Meie AT-20 õpilane Joonas Palmisto ja tema kaardilugeja Marko Randma proovisid rahulikult alustada, aga nagu ikka läks aia taha ja läks sõna otseses mõttes. Nagu öeldakse, et iga kilomeetrise katse peale on kaks kilomeetrit kiviaeda ja ühe leidis üles ka Joonas, tagajärjeks kõver roolivarras. Hommikul aga starditi tänu mehhaanikute tublile tööle ning üsna tempokalt, noppides Janari kõrval ka veidi kiiremaid aegu. Kuna ekipaaž jätkas super rally süsteemis, jäi nende koht omas klassis 10-s. Olgu öeldud, et stardis oli EMV7 klassis 20.
Ja meie viimane tegelane on sel aastal teinud hullumeelset sõitu, võtnud poodiume ja katkestanud. EMV 8ndas klassis startis Patrick Juhe koos kaardilugeja Rauno Orupõlluga, kindel siht silme ees ning parem jalg kõvasti sirge. Läbi raskuste võiks öelda, sest juhtus ju samamoodi, nagu teistel. Aga igal katselt võtta poodiumi aega, toob ka lõpptulemusena poodiumi koha ehk siis poistel Saaremaalt väga tubli teine koht.
Tõnu Taalimäe