Uudised

Autotehnikute esimene kursus Aravete kardirajal 10. juuni vadim.albrant

Kui õpilased on vaeva näinud ning läbi aasta tublid olnud, tuleks neid tunnustada. Kuidas autotehnikute õpilaskonda ikka tunnustada kui mitte ühe vägeva päevaga Aravete Kardikeskuses.


Kohale jõudes tutvustati õpilastele raja ning asutuse reegleid. „Gaasi ja pidurit koos ei vajuta, üksteist meelega ei rammi!“ Need olid konkreetsed sõnad rajakohtunikult. Poisid vaatasid juba hirmuga karte, et kas ikka on minek või mitte. Mõne hetke pärast olid aga kõik kardid täitunud. Ka juhendajad Tarmo ja Tõnu kuskil pundis sees, et ikka õpilastele natuke põnevust pakkuda.

Suures osas oli poistel esmakordselt Aravete rajal sõita ja nii mõnelegi esimest korda üldse kardiga. Seega oli kogemus uus ja huvitav.

Harjutuseks 10 minutit sõitmist ning emotsioone oli rohkem kui küll - kes kuskohas oleks välja pannud, kes panigi välja, kes tegi pirueti jne jne.

Teine 10 minutit sõitmist määras ära õpilastele veel teadmatuses olnud viimase sõidu stardijärjestuse, nagu ikka päris võidusõidul. Rada muutus kerge vihmasabina tõttu libedamaks ning hakkas ka rohkem juhtuma. Pingutused tõid kaasa rohkem piruette ja natukene ka kokkupõrkeid.

Viimane sõit toimus paigalstardist ning pööratud järjestuses. Ehk see, kes sõitis teises sõidus kiiremini, startis tagant poolt ja nii edasi. Rajakohtunik rõhutas kõigile, et ärge üritage kõik koos esimest kurvi läbida ja vältige kokkupõrkeid. Loomulikult oli pundis ikka kaks võidusõitjat, kes silmnähtavalt kasutasid seda olukorda koheselt ära ning ega võimalusi kellelgi polnud, või siiski? Kardiroolis tuleb mängu suuresti kaal ning hobikardi roolis hoo üleval hoidmine, kui need kaks asja on paigas, tuleb kiire sõit iseenesest. 

Esikolmik oli vastavalt siis selline: I koht Byron Nurmeots; II koht Karl-Henrik Tammiste; III koht Kevin-Anary Lossev.

Kindlasti ei saa kiitmata jätta ka teisi õpilasi, kes kohapeal näitasid kindlat kätt ja rahulikku meelt: Christian Tint, Karl Sokk, Märten Saaliste, Remo-Rico Martinson, Reijo Vanikov.

Kui sõidud sõidetud ning veidi puhatud, tuli aeg ka kergeks tutvumiseks rajaga. Raja haldaja ja kauaaegne Eesti kardispordi toetaja Margus Leesmaa rääkis õpilastele Eesti kardispordist, kardi radadest ning loomulikult ka Aravete kardikompleksist. Aravete kardirada on läbi aegade kõige intensiivsemalt kasutatud kardispordi tarbeks. Rada on väga tehniline ja unikaalne oma reljeefsuse tõttu. Aravete kardirada on nimetatud Baltimaade parimaks.

Kompleksi on võimalik kasutada tasuta kõigil. Rajal võib rulluisutada, suusatada, kõndida, jalgrattaga sõita, joosta, tegeleda harrastusspordiga jms. Regulaarselt kasutab territooriumit jahimeeste klubi. Talvel toimuvad nii kohalikud kui üle-eestilised suusaspordi võistlused, treeningud ja spordipäevad. Alati on oodatud tehnikaspordi huvilised lapsed ja täiskasvanud sõitma enda klubide või huviringidega.

Meie täname Margus Leesmaad ja tema kollektiivi meeldiva päeva eest.

Tõnu Taalimäe

Kohale jõudes tutvustati õpilastele raja ning asutuse reegleid. „Gaasi ja pidurit koos ei vajuta, üksteist meelega ei rammi!“ Need olid konkreetsed sõnad rajakohtunikult. Poisid vaatasid juba hirmuga karte, et kas ikka on minek või mitte. Mõne hetke pärast olid aga kõik kardid täitunud. Ka juhendajad Tarmo ja Tõnu kuskil pundis sees, et ikka õpilastele natuke põnevust pakkuda.

Suures osas oli poistel esmakordselt Aravete rajal sõita ja nii mõnelegi esimest korda üldse kardiga. Seega oli kogemus uus ja huvitav.

Harjutuseks 10 minutit sõitmist ning emotsioone oli rohkem kui küll - kes kuskohas oleks välja pannud, kes panigi välja, kes tegi pirueti jne jne.

Teine 10 minutit sõitmist määras ära õpilastele veel teadmatuses olnud viimase sõidu stardijärjestuse, nagu ikka päris võidusõidul. Rada muutus kerge vihmasabina tõttu libedamaks ning hakkas ka rohkem juhtuma. Pingutused tõid kaasa rohkem piruette ja natukene ka kokkupõrkeid.


Viimane sõit toimus paigalstardist ning pööratud järjestuses. Ehk see, kes sõitis teises sõidus kiiremini, startis tagant poolt ja nii edasi. Rajakohtunik rõhutas kõigile, et ärge üritage kõik koos esimest kurvi läbida ja vältige kokkupõrkeid. Loomulikult oli pundis ikka kaks võidusõitjat, kes silmnähtavalt kasutasid seda olukorda koheselt ära ning ega võimalusi kellelgi polnud, või siiski? Kardiroolis tuleb mängu suuresti kaal ning hobikardi roolis hoo üleval hoidmine, kui need kaks asja on paigas, tuleb kiire sõit iseenesest. 

Esikolmik oli vastavalt siis selline: I koht Byron Nurmeots; II koht Karl-Henrik Tammiste; III koht Kevin-Anary Lossev.

Kindlasti ei saa kiitmata jätta ka teisi õpilasi, kes kohapeal näitasid kindlat kätt ja rahulikku meelt: Christian Tint, Karl Sokk, Märten Saaliste, Remo-Rico Martinson, Reijo Vanikov.

Kui sõidud sõidetud ning veidi puhatud, tuli aeg ka kergeks tutvumiseks rajaga. Raja haldaja ja kauaaegne Eesti kardispordi toetaja Margus Leesmaa rääkis õpilastele Eesti kardispordist, kardi radadest ning loomulikult ka Aravete kardikompleksist. Aravete kardirada on läbi aegade kõige intensiivsemalt kasutatud kardispordi tarbeks. Rada on väga tehniline ja unikaalne oma reljeefsuse tõttu. Aravete kardirada on nimetatud Baltimaade parimaks.

Kompleksi on võimalik kasutada tasuta kõigil. Rajal võib rulluisutada, suusatada, kõndida, jalgrattaga sõita, joosta, tegeleda harrastusspordiga jms. Regulaarselt kasutab territooriumit jahimeeste klubi. Talvel toimuvad nii kohalikud kui üle-eestilised suusaspordi võistlused, treeningud ja spordipäevad. Alati on oodatud tehnikaspordi huvilised lapsed ja täiskasvanud sõitma enda klubide või huviringidega.

Meie täname Margus Leesmaad ja tema kollektiivi meeldiva päeva eest.

Tõnu Taalimäe