News

Piiroja Rallikrossi rajal toimus esmakordne autotehnikute võistlus teistsuguses formaadis 13. May vadim.albrant

21.-22. aprillil toimunud kutsekoolide vaheline autotehnikute mõõduvõtmine oli esmakordne just sellises formaadis, nagu ta oli. Võistluspäevad olid korraldatud selliselt, et keegi ei jääks tegevuseta ja kui keegi jäigi, siis oli ikkagi midagi teha, vaadata või katsuda.


Esimesel päeval olid ülesanneteks sõiduauto üldkontroll või müügieelne kontroll, mille kohtunikuks oli meile teada tuntud drifti Eesti meister Karel Piiroja. Karel on olnud autonduses üle 15 aasta ning põhjus selles peitubki, miks ta just selle ala kohtunikuks oli. Kõik võistlejad olid üsna võrdsed. Mõnel läks küll soovitust rohkem aega, aga lõpptulem oli ikkagi sama.

Auto üldelektroonika ülesandes oli vaja ühendada elektriskeem õppestendil, mis osutus samuti väga meeldivaks ülesandeks. Nii mõnigi juhendaja proovis päeva lõpus ning nentis, et väga hariv ning põnevust pakkuv. Kohtuniku rolli oli võtnud enda kanda Tartu Voco-st Tanel Plovits, kes hindas õpilaste teadmisi kõrgelt ning apsakaid tehti ainult hajameelsusest.

Mootorielektroonika kohtunik Eduard Jakimov on igapäevaselt ametis mootorite remondiga. Ta võttis ette meie kooli õppemootori ja asus sellele vigu tekitama, et näha kuidas õpilased tegutsevad päris reaalse veaga. Mõne lihtsa vea otsingud võtsid kaua aega ning soovitud tulemuseni jõudsid paljud tänu juhendamisele. Õhtu lõpuks hakkas ka mootor päriselt vigu tekitama ning see lisas veelgi põnevust.

Vigursõidus oli vaja enne rajale minemist sooritada liiklustest. Ala peakohtunikuks oli Tiina Ehrbach, kes on Kaja Autokooli juhataja ja teadmisi selles ülesandes oli temal kindlasti palju. Hinnati ülesande kiirust ning liiklustesti tulemust.

Bahco Toolvan oli kohal ning õpilastele välja mõeldud eriülesanne oli selline, et kelle käsi on täpsem. Ei, mitte nooleviskes, vaid kes suudab käe järgi täpsemalt polte kinni keerata. Selleks oli bussis spetsiaalne seade, mis mõõtis väänet ning iga õpilane üritas käe järgi etteantud väändemomenti tabada.

Alusteadmiste test koosnes 67-st küsimusest ning hõlmas autonduse erinevaid valdkondi, alustades mootoriõlidest ja lõpetades auto pesemisega. Kohal oli seda kõike kontrollimas Benefit AS-ist Hart Mõtsmees.

Ajasõit, mis oli ilmselt kõige keerulisem ja mõtteainet pakkuv ülesanne, oli välja mõelnud Urmo Aava. Tegelikult ütles ta paljud asjad võistlejaile ette ning piisava kuulamise tagajärjel oleks ülesande sooritamine olnud võidukas. Ülesanne nõudis kiiret arvutusoskust ning teadlikust, kuidas kasutada nutiseadet.

Esimene päev lõppes õhtusöögiga Carl Schmidti majas. Osalejad said natukenegi sotsialiseeruda peale pikka Covidi lainet, kõneaineteks võistlus, õppekavad, lõimingud jne.

Teine päev oligi teistmoodi ning õpilastele tasuks eelmise päeva ajuragistamisele, võeti mõõtu rataste vahetamises, kardirehvi vahetuses. Sõideti ka simulaatoril, mille tõi kohale Eesti Virtuaalne Autospordi Liit. Lisaks toimus pimesõit, mis nõudis juhendaja ning võistleja omavahelist usaldust ning ülihead juhendamisoskust. Ja siis päeva nael - lõpuks said kõik rajale sõitma. Siin kehtis ainult üks reegel, kes on kõige kiirem. Lisaks õpilastele anti välja auhinnalised kohad ka õpetajatele.

Võistluse eesmärgiks on populariseerida autotehnikute eriala ning viia seda rohkem kokku tehnikaspordiga. Kõik tänapäevased lisad, mida autonduses tunneme, on tulnud suuresti läbi mootorispordi: näiteks mitteblokeeruvad pidurid, veojõu kontroll ja ka regenereeriv pidurisüsteem hübriididel.

Üritus toimub ka järgmisel aastal ning töö selle nimel juba käib.

Sellises mastaabis ürituse korraldamisele aitasid kaasa:

  • Telko Estonia OÜ-Silver Lang ja Kadri Lepik
  • Krauman Motors- Raul Karu, Marita Nael ja Mikk Maaten
  • Eesti Autospordi Liit- Kuldar Sikk ja Kristjan Sooper
  • Benefit AS- Hart Mõtsmees
  • RedGrey Team
  • Auto Kirurgia Kliinik- Eduard Jakimov
  • NB Quality- Urmo Aava, Kersti Kürsa ja Janno Siitan
  • Metropol Auto
  • Kaido Soolepp
  • Karel Piiroja
  • Tanel Plovits
  • Tiina Ehrbach
  • Artur Aas
  • Kalev Pikver
  • Maylren Remmelkoor
  • Mauno Allik
  • Remo-Rico Martinson
  • Vadim Albrant

Vaata pildigaleriid SIIT. Videsid saad vaadata SIIT ja SIIT.

Tõnu Taalimäe

Esimesel päeval olid ülesanneteks sõiduauto üldkontroll või müügieelne kontroll, mille kohtunikuks oli meile teada tuntud drifti Eesti meister Karel Piiroja. Karel on olnud autonduses üle 15 aasta ning põhjus selles peitubki, miks ta just selle ala kohtunikuks oli. Kõik võistlejad olid üsna võrdsed. Mõnel läks küll soovitust rohkem aega, aga lõpptulem oli ikkagi sama.

Auto üldelektroonika ülesandes oli vaja ühendada elektriskeem õppestendil, mis osutus samuti väga meeldivaks ülesandeks. Nii mõnigi juhendaja proovis päeva lõpus ning nentis, et väga hariv ning põnevust pakkuv. Kohtuniku rolli oli võtnud enda kanda Tartu Voco-st Tanel Plovits, kes hindas õpilaste teadmisi kõrgelt ning apsakaid tehti ainult hajameelsusest.

Mootorielektroonika kohtunik Eduard Jakimov on igapäevaselt ametis mootorite remondiga. Ta võttis ette meie kooli õppemootori ja asus sellele vigu tekitama, et näha kuidas õpilased tegutsevad päris reaalse veaga. Mõne lihtsa vea otsingud võtsid kaua aega ning soovitud tulemuseni jõudsid paljud tänu juhendamisele. Õhtu lõpuks hakkas ka mootor päriselt vigu tekitama ning see lisas veelgi põnevust.

Vigursõidus oli vaja enne rajale minemist sooritada liiklustest. Ala peakohtunikuks oli Tiina Ehrbach, kes on Kaja Autokooli juhataja ja teadmisi selles ülesandes oli temal kindlasti palju. Hinnati ülesande kiirust ning liiklustesti tulemust.

Bahco Toolvan oli kohal ning õpilastele välja mõeldud eriülesanne oli selline, et kelle käsi on täpsem. Ei, mitte nooleviskes, vaid kes suudab käe järgi täpsemalt polte kinni keerata. Selleks oli bussis spetsiaalne seade, mis mõõtis väänet ning iga õpilane üritas käe järgi etteantud väändemomenti tabada.

Alusteadmiste test koosnes 67-st küsimusest ning hõlmas autonduse erinevaid valdkondi, alustades mootoriõlidest ja lõpetades auto pesemisega. Kohal oli seda kõike kontrollimas Benefit AS-ist Hart Mõtsmees.

Ajasõit, mis oli ilmselt kõige keerulisem ja mõtteainet pakkuv ülesanne, oli välja mõelnud Urmo Aava. Tegelikult ütles ta paljud asjad võistlejaile ette ning piisava kuulamise tagajärjel oleks ülesande sooritamine olnud võidukas. Ülesanne nõudis kiiret arvutusoskust ning teadlikust, kuidas kasutada nutiseadet.

Esimene päev lõppes õhtusöögiga Carl Schmidti majas. Osalejad said natukenegi sotsialiseeruda peale pikka Covidi lainet, kõneaineteks võistlus, õppekavad, lõimingud jne.

Teine päev oligi teistmoodi ning õpilastele tasuks eelmise päeva ajuragistamisele, võeti mõõtu rataste vahetamises, kardirehvi vahetuses. Sõideti ka simulaatoril, mille tõi kohale Eesti Virtuaalne Autospordi Liit. Lisaks toimus pimesõit, mis nõudis juhendaja ning võistleja omavahelist usaldust ning ülihead juhendamisoskust. Ja siis päeva nael - lõpuks said kõik rajale sõitma. Siin kehtis ainult üks reegel, kes on kõige kiirem. Lisaks õpilastele anti välja auhinnalised kohad ka õpetajatele.

Võistluse eesmärgiks on populariseerida autotehnikute eriala ning viia seda rohkem kokku tehnikaspordiga. Kõik tänapäevased lisad, mida autonduses tunneme, on tulnud suuresti läbi mootorispordi: näiteks mitteblokeeruvad pidurid, veojõu kontroll ja ka regenereeriv pidurisüsteem hübriididel.

Üritus toimub ka järgmisel aastal ning töö selle nimel juba käib.

Sellises mastaabis ürituse korraldamisele aitasid kaasa:

  • Telko Estonia OÜ-Silver Lang ja Kadri Lepik
  • Krauman Motors- Raul Karu, Marita Nael ja Mikk Maaten
  • Eesti Autospordi Liit- Kuldar Sikk ja Kristjan Sooper
  • Benefit AS- Hart Mõtsmees
  • RedGrey Team
  • Auto Kirurgia Kliinik- Eduard Jakimov
  • NB Quality- Urmo Aava, Kersti Kürsa ja Janno Siitan
  • Metropol Auto
  • Kaido Soolepp
  • Karel Piiroja
  • Tanel Plovits
  • Tiina Ehrbach
  • Artur Aas
  • Kalev Pikver
  • Maylren Remmelkoor
  • Mauno Allik
  • Remo-Rico Martinson
  • Vadim Albrant

Vaata pildigaleriid SIIT. Videsid saad vaadata SIIT ja SIIT.

Tõnu Taalimäe